Vincent van Gogh - 'Most Langlois w Arles'

Vincent van Gogh | Nr obrazu: 17369 | Lista życzeń
(90)
Krok 1:

Wybierz materiał

Plakaty
mat_fotokarton.jpg
HP Everyday Semiglossy 235g,
Hahnemmühle Torchon 285g,
Hahnemühle William Turner 190g,
Photo Rag Perl Hahnemühle 320g,
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Wydruk na plótnie
mat_canvas_cotton
Canvas UV matt 310g,
Canvas Rustic Texture 395g
Canvas Bright White 340g
Canvas Venezia Satin 350g
Dibondzie
mat_aludibond
PVC/Forex 5mm,
Alu-Dibond 3mm,
Alu-Dibond Butlerfinish,
Wydruk na plexi
mat_acrylglass
Płyta plexi 4mm
Płyta plexi 6mm
Gallery Print
Obraz olejny
mat_oelbild2
Obraz olejny
Krok 2:

Wybierz rozmiar

Wysokość
Szerokość
Min. 30 cm - max. 100 cm
Opcjonalny:

Wybierz ramy








































































































































zł 0
z VAT plus koszty wysyłki
Tytul: Most Langlois w Arles
Artysty: Vincent van Gogh
Rozmiar:
Technika: -
Ramki: -
Cena obrazu: -
Cena ramki: -
Łączna cena: -
z VAT plus koszty wysyłki
Vincent van Gogh - Most Langlois w Arles
    
   
    
PreviewPreviewPreviewPreview

Symbolika i kolor: Van Gogh i "Most Langlois w Arles"

Obraz "Most Langlois w Arles" jest częścią serii obrazów i rysunków, które Vincent van Gogh stworzył podczas swojego pobytu w Arles w 1888 roku. To dzieło jest imponującym przykładem zdolności van Gogha do przedstawiania codziennych scen w potężnych, żywych obrazach, które odzwierciedlają nie tylko jego stan psychiczny, ale także atmosferę i życie otaczającego go środowiska. Vincent van Gogh przeprowadził się w lutym 1888 roku do Arles, małego miasta w Prowansji na południu Francji. Szukał tam spokoju i inspiracji w malowniczym krajobrazie i śródziemnomorskim świetle. Region ten charakteryzował się rozległymi polami, gajami oliwnymi i kanałami. Kanał Arles-Bouc odgrywał centralną rolę w lokalnej infrastrukturze, a to właśnie przy tym kanale znajdował się Most Langlois, który tak bardzo fascynował van Gogha. Van Gogh był pod wrażeniem wiejskiej prostoty i technicznej konstrukcji mostu. W tamtych czasach drewniany most zwodzony Langlois symbolizował połączenie między miastem a wsią, a także postęp przyniesiony przez industrializację. Obraz przedstawia most w całej jego okazałości: funkcjonalną drewnianą konstrukcję, która elegancko rozciąga się nad kanałem. Na pierwszym planie widzimy kanał, którego woda odbija kolory nieba i otaczającego krajobrazu. Van Gogh używa w tym obrazie odważnej, kontrastowej palety kolorów, typowej dla jego stylu. Te intensywne barwy nadają obrazowi żywotność i dynamikę, które natychmiast przyciągają widza do scenerii. Pociągnięcia pędzla, jak w wielu dziełach van Gogha, są wyraźnie widoczne i przekazują poczucie ruchu oraz energii. Tekstura nieba i wody jest szczególnie podkreślona krótkimi, energicznymi pociągnięciami, co nadaje obrazowi niemal namacalną jakość. "Most Langlois w Arles" to nie tylko przedstawienie wiejskiej sceny, ale także wyraz tęsknoty van Gogha za spokojem i prostotą w czasie, gdy coraz bardziej cierpiał na problemy psychiczne. Most symbolizuje połączenie między światami—między miastem a wsią, między starym a nowym. Dla van Gogha ten most był również symbolem miejsca, które uważał za swoją twórczą przystań. Jasność i struktura mostu mogą również odzwierciedlać pragnienie van Gogha, by znaleźć porządek w swoim coraz bardziej chaotycznym życiu. Kobiety na brzegu symbolizują zaś życie, które trwa w swojej nieustannej prostocie i stałości, niezależnie od osobistych zmagań artysty. Przedstawienia Mostu Langlois przez van Gogha są dziś jednymi z jego najsłynniejszych dzieł. Odzwierciedlają one nie tylko jego zdolność do dostrzegania piękna w codziennych scenach, ale także jego zaawansowane użycie koloru i pociągnięcia pędzla, które później miało znaczący wpływ na rozwój ekspresjonizmu.
arrow