Pierre-Auguste Renoir - 'Śniadanie wioślarzy'

Pierre-Auguste Renoir | Nr obrazu: 15296 | Lista życzeń
(97)
Krok 1:

Wybierz materiał

Plakaty
mat_fotokarton.jpg
HP Everyday Semiglossy 235g,
Hahnemmühle Torchon 285g,
Hahnemühle William Turner 190g,
Photo Rag Perl Hahnemühle 320g,
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Wydruk na plótnie
mat_canvas_cotton
Canvas UV matt 310g,
Canvas Rustic Texture 395g
Canvas Bright White 340g
Canvas Venezia Satin 350g
Dibondzie
mat_aludibond
PVC/Forex 5mm,
Alu-Dibond 3mm,
Alu-Dibond Butlerfinish,
Wydruk na plexi
mat_acrylglass
Płyta plexi 4mm
Płyta plexi 6mm
Gallery Print
Obraz olejny
mat_oelbild2
Obraz olejny
Krok 2:

Wybierz rozmiar

Wysokość
Szerokość
Min. 30 cm - max. 100 cm
Opcjonalny:

Wybierz ramy








































































































































zł 0
z VAT plus koszty wysyłki
Tytul: Śniadanie wioślarzy
Artysty: Pierre-Auguste Renoir
Rozmiar:
Technika: -
Ramki: -
Cena obrazu: -
Cena ramki: -
Łączna cena: -
z VAT plus koszty wysyłki
Pierre-Auguste Renoir - Śniadanie wioślarzy
    
   
    
PreviewPreview PreviewPreview

Bliższe spojrzenie: Auguste Renoir „Śniadanie wioślarzy”

Na pierwszy rzut oka „Śniadanie wioślarzy” autorstwa Pierre-Auguste Renoir wygląda prawie banalnie. Posiłek sportowców z przyjaciółmi lub członkami rodziny - co powinno być w tym ciekawego? Ale z uwagi na czas, kiedy powstało zdjęcie grupowe, olej na płótnie jest obrazą: afront: w 1881 r. Zwykłe spotkania były raczej wyjątkiem niż regułą. A zdjęcie pokazuje coś innego: markiza poruszana wiatrem obejmuje bogato zastawiony stół, na którym odbywa się śniadanie wioślarzy. Plamy słoneczne na czerwono-białych materiałach w paski dają wyobrażenie o relaksującej atmosferze ciepłego dnia. Nawet z tymi szczegółami Renoir wykazuje dobrą zdolność do obserwacji i dużą zręczność manualną: naczynia i naczynia na obrusie są tak realistyczne, że widz chce uzyskać do nich dostęp, aby mogli również wziąć udział w śniadaniu wioślarza. Ale czy byłby mile widziany czy wtrącałby się? Chociaż Renoir nie pozwala wszystkim ludziom na swoim zdjęciu rozmawiać ze sobą, każdy z nich komunikuje się - na różne sposoby: nie jest nieprzyjazny, ale wyraźnie usuwa niektórych; inni otwarcie się odwracają; koncentruje się na słuchaniu trzeciego. Renoir wykazał także apatię i szorstką odmowę. Ale nikomu nie przypisuje żadnej roli społecznej. Jak widać z ubrań, ludzie z różnych środowisk biorą udział w „Śniadanie wioślarzy”. Utopia? Z pewnością za czasów Renoira. Ale wiedział także, że konwencje można pokonać. Nie bez powodu przedstawiał ludzi na swoim obrazie w sytuacji i w czasie, który czyni ich wolnymi i otwartymi: wybrał sport jako łączące zainteresowanie, a poranek jako symbol nowego początku. „Śniadanie wioślarzy” to zatem znacznie więcej niż przedstawienie relaksu.
arrow