Georges Seurat - 'Niedzielne popołudnie na wyspie Grande Jatte'

Georges Seurat | Nr obrazu: 07935 | Lista życzeń
(83)
Krok 1:

Wybierz materiał

Plakaty
mat_fotokarton.jpg
HP Everyday Semiglossy 235g,
Hahnemmühle Torchon 285g,
Hahnemühle William Turner 190g,
Photo Rag Perl Hahnemühle 320g,
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Plakaty
Wydruk na plótnie
Dibondzie
Wydruk na plexi
Obraz olejny
Wydruk na plótnie
mat_canvas_cotton
Canvas UV matt 310g,
Canvas Rustic Texture 395g
Canvas Bright White 340g
Canvas Venezia Satin 350g
Dibondzie
mat_aludibond
PVC/Forex 5mm,
Alu-Dibond 3mm,
Alu-Dibond Butlerfinish,
Wydruk na plexi
mat_acrylglass
Płyta plexi 4mm
Płyta plexi 6mm
Gallery Print
Obraz olejny
mat_oelbild2
Obraz olejny
Krok 2:

Wybierz rozmiar

Wysokość
Szerokość
Min. 30 cm - max. 100 cm
Opcjonalny:

Wybierz ramy








































































































































zł 0
z VAT plus koszty wysyłki
Tytul: Niedzielne popołudnie na wyspie Grande Jatte
Artysty: Georges Seurat
Rozmiar:
Technika: -
Ramki: -
Cena obrazu: -
Cena ramki: -
Łączna cena: -
z VAT plus koszty wysyłki
Georges Seurat - Niedzielne popołudnie na wyspie Grande Jatte
    
   
    
PreviewPreview PreviewPreview

Pointylizm w perfekcji: 'Niedzielne popołudnie na wyspie Grande Jatte' Georges'a Seurata

"Niedzielne popołudnie na wyspie Grande Jatte" to jedno z najważniejszych dzieł francuskiego malarza Georges'a Seurata. Stworzone w latach 1884-1886, obraz ten jest doskonałym przykładem pointylizmu, techniki rozwiniętej w dużej mierze przez Seurata. Metoda ta, oparta na naukowej teorii mieszania kolorów, polega na nanoszeniu malutkich kropek czystej farby, które oglądane z pewnej odległości tworzą spójny obraz. Obraz ten jest arcydziełem ruchu postimpresjonistycznego i znajduje się obecnie w Art Institute of Chicago. Georges Seurat rozpoczął pracę nad "Niedzielnym popołudniem na wyspie Grande Jatte" w 1884 roku. Wybrał wyspę Grande Jatte na Sekwanie, niedaleko Paryża, jako miejsce akcji – popularne miejsce wypoczynku paryżan. Seurat wykonał liczne szkice i studia na miejscu, zanim rozpoczął ostateczną kompozycję na płótnie. Technika pointylizmu stosowana przez Seurata była rewolucyjna. Zamiast mieszać kolory, umieszczał obok siebie małe kropki czystej farby. Metoda ta pozwalała zachować jasność i intensywność kolorów, ponieważ ludzkie oko optycznie miesza kropki z daleka. To nie tylko tworzy większą intensywność kolorów, ale także nadaje obrazowi wyjątkową wibrację. Obraz przedstawia różnorodność ludzi w różnym wieku i z różnych klas społecznych, spędzających wolny czas w słoneczne niedzielne popołudnie nad rzeką. Postacie są rozmieszczone z niemal geometryczną precyzją i wydają się statyczne oraz spokojne, jak zamrożone momenty w czasie. Przedstawienie społecznej różnorodności i zaangażowania ludzi w różne formy rekreacji odzwierciedla zmiany społeczne i rosnące znaczenie kultury wypoczynku pod koniec XIX wieku. Precyzyjne, naukowe podejście Seurata do malarstwa kontrastuje wyraźnie z emocjonalnością i spontanicznością impresjonizmu, zaznaczając przejście do nowoczesności. "Niedzielne popołudnie na wyspie Grande Jatte" zostało po raz pierwszy wystawione w 1886 roku na ostatniej wystawie impresjonistów w Paryżu, gdzie wywołało zarówno podziw, jak i kontrowersje. Krytycy byli zafascynowani nową techniką, ale również sceptyczni wobec pozornej chłodnej i zdystansowanej reprezentacji. Z czasem jednak obraz został uznany za przełomowe dzieło i wpłynął na wielu późniejszych artystów, w tym neoimpresjonistów i kubistów. Dziś "Niedzielne popołudnie na wyspie Grande Jatte" Georges'a Seurata jest uważane za ikonę sztuki nowoczesnej i stanowi główną atrakcję kolekcji Art Institute of Chicago. Pozostaje fascynującym przykładem połączenia nauki i sztuki, poszerzając granice tradycyjnego malarstwa i oferując nowe spojrzenie na percepcję koloru i światła.
arrow